Sana-Sini Info

Share Latest News Update!!

Surau jadi tokong

Surau jadi tokong Seorang sami mengetuai upacara keagamaan dalam surau yang bergantungan bingkai ayat al-Quran di sebuah resort di Kota Tinggi.
Kota Tinggi: Umat Islam semalam dikejutkan dengan penyebaran video memaparkan surau dijadikan tempat penganut Buddha menjalankan upacara keagamaan mereka di sebuah resort di sini.

Kegiatan itu dirakam di surau resort berkenaan dekat Sedili Besar, Kota Tinggi di sini, tengah hari kelmarin. 

Letak lambang agama Buddha 

Video bertajuk 'Surau dijadikan tokong Buddha di Johor', selama 85 saat itu, memperlihatkan sekumpulan individu, termasuk seorang sami Buddha sedang menjalankan upacara keagamaandi dalam surau berkenaan.

Lebih mengejutkan, kumpulan keagamaan dari Singapura itu turut meletakkan lambang agama mereka di atas sebuah meja di ruang imam surau. - Bharian
7 Komentar untuk "Surau jadi tokong"

salah kan org lain. kita sendiri yang tak jd kan surau tu surau. org lain amek laa buat surau dorg. ni lah islam melayu. pantang cuit sikit melenting heboh satu dunia.

weh..mcm mana ak nk like komen org atas nie??

apelah ni,,ni sudah merendahkan islam

ye benar , tak ramai org melayu trutamanya islam yg mengendahkan surau , but kita perlu juga mempertahankanya .. conth masjid aqso' , kita bukan org yg tinggal dekat dgn masjid aqso' , but kita KENA mempertahankannya walau dengn apa cara sekali pon ! Allah ada tuan tuan !

encik maafkan saya kita sebagai org islam kerna pentahankan islam... betaubat la... sejahat mna kita sebelum perang besar kiamat belaku pintu taubat masih terbuka.. saya tak salahkan encik kita manusia biasa setia melakukan salah.. untuk maklum encik tanda kiamat sudah ada... ini salah satunya..ilmu saya tak setinggi encik... dan assalamulaikum...

Astaghfirullahalazim.....aku ni bkn lah bjak dan arif sgt dlm soal agama,tp apa yg ko ckp ni sgt mgecewakan aku dan mungkin rmai lg umat Islam di negara kita ni....elo brader Abdullah Khalifah,kalau ilmu sbesar zarah,elok bguru sblum mnyatakan pndpt,kelak punah psaudaraan!!

bila jadi macam ni, lebih baik bertenang dulu, jgn pandang pada apa yg terjadi tapi apa yang tersirat di balik yg terjadi..

orang kafir, dia tak paham Islam lagi, memamng buat salah, apa lagi kalau ada orang Islam pun buat salah sama, maka orang bukan Islam pun lagi la tak paham ape benda Islam tu?..bila begitu kita bagila penerangan, jangan melenting dulu..kalau setiap kali kafir salah kita melenting dan terus menghukum, pandangan pertama diorang akan serong dan menjauhi Islam itu sendiri...dengan kata lain mereka lihat seolah Islam itu x dapat mendidik penganutnya, so apa yang menarik hati mereka lg?

Abdullah Khalifah, saya faham maksud anda dan saya tak menghukum kata2 anda..

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info