Sana-Sini Info

Share Latest News Update!!

Permintaan terakhir ibu

Kuala Terengganu: “Dua minggu lalu, arwah ibu minta saya jaga adik-adik dengan baik. Siapa sangka, itu amanat terakhirnya sebelum dia meninggalkan kami,” kata Mohd Hafifi Mohd Sukri, 27, anak kepada Rohani Yusof, 49, yang maut bersama suaminya, Khaadi Saari, 43, dalam kemalangan di Kilometer 26.5 Jalan Kuala Terengganu-Jertih berhampiran Kampung Sungai Ikan di sini semalam.
Dalam kejadian jam 7.50 pagi itu, pasangan suami isteri itu dikatakan dalam perjalanan dari Pasir Puteh, Kelantan menghala ke Batu Enam di sini menaiki Perodua Viva.

Bagaimanapun, sebaik tiba di tempat kejadian, kereta dipandu Khaadi, seorang guru dipercayai hilang kawalan apabila sebuah Mitsubishi Storm yang datang dari arah bertentangan memotong Honda CRV dipandu seorang lelaki berusia 20-an bersama bapanya.
Khaadi yang membelok keretanya ke kiri jalan secara mengejut untuk mengelak Mitsubshi Storm cuba kembali ke tengah jalan namun, malangnya kenderaan dipandu Khaadi bertembung Honda CRV menyebabkan pasangan itu tercampak ke luar.

Akibat perlanggaran itu, Rohani tercampak ke arah lori yang berada di bahu jalan manakala Khaadi tercampak dalam keadaan badannya dihempap enjin kereta.

Kedua-dua mangsa yang parah di kepala dan anggota badan meninggal di tempat kejadian manakala lelaki berusia 50-an yang menaiki Honda CRV kini dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini dan dilaporkan stabil.
Foto
POLIS memeriksa lori yang terbabit kemalangan di Kampung Sungai Ikan, Kuala Terengganu.
Menurut Mohd Hafifi, dia menerima panggilan kemalangan ibu dan bapa tirinya kira-kira jam 8.30 pagi sebelum bergegas pulang ke kampung halamannya di Pasir Puteh, Kelantan.

Dia yang bekerja sebagai jurutera di Kuala Lumpur tidak menyangka permintaan arwah ibunya yang meminta dia menjaga 11 adik-adiknya pesanan yang terakhir.
“Saya tidak sangka ia pesanan terakhirnya untuk saya dan sebagai anak sulung, saya akan pikul tanggungjawab itu sebaik mungkin.

“Lebih membuatkan saya terkilan kerana hasrat arwah mahu ke Kuala Lumpur untuk menjenguk saya dan adik di Shah Alam bulan depan tidak kesampaian,” katanya.

Rakan mangsa, Manan Ali, 46, berkata Khaadi yang mengajar di Sekolah Kebangsaan Tenang, Jertih menjalankan perniagaan produk kesihatan secara sambilan bersama isterinya sejak dua tahun lalu.

“Kedua-dua arwah sangat baik dan kehilangan mereka sangat dirasai saudara-mara dan kenalan rapat,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik HSNZ di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin mengesahkan menerima laporan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana menyebabkan kematian dengan memandu secara melulu atau membahayakan.

Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kemalangan itu diminta tampil di balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.-Hmetro
0 Komentar untuk "Permintaan terakhir ibu"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info