Sana-Sini Info

Share Latest News Update!!

Rupanya mayat anak

Jitra: “Saya sempat membawa pakaian anak (Mohd Zulfadhli Zakaria, 18) sebaik mendapat tahu dia dan rakannya terbabit dalam kemalangan kerana menyangka mungkin hanya cedera ringan.

“Sebaik tiba di hospital, saya rasa tidak sedap hati kerana gagal mengesan namanya sebelum dimaklumkan ada satu daripada dua mayat mangsa kemalangan belum dituntut sebelum mengesahkan ia adalah Mohd Zulfadhli.” Begitu kata Norma Ismail, 52, apabila anak lelakinya Mohd Zulfadhli dan rakan baiknya Mohd Nor Fitri Nuri Ismadi, 17, meninggal dunia selepas motosikal dinaiki bergesel dengan sebuah treler dalam kemalangan di Kilometer 88.5, Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Gurun.

Kejadian berlaku jam 8.30 malam kelmarin ketika dua mangsa berkenaan yang menaiki motosikal Honda Wave berkonvoi bersama enam rakan lain dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumah selepas selesai urusan di Pulau Pinang.

Norma berkata, dia tidak sanggup melihat jenazah anaknya di Jabatan Forensik Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) Sungai Petani kerana terlalu sedih berikutan arwah pergi buat selama-lamanya ketika umat Islam menyambut Aidiladha esok.

Foto

Menurutnya, kali terakhir mereka bertemu kira-kira jam 8 pagi ketika dia menyiapkan sarapan untuk Mohd Zulfadhli dan enam rakan anaknya termasuk yang datang dari Kuala Lumpur kerana menumpang bermalam di rumah mereka di Taman Setia Jaya, dekat sini.

Katanya, dia tidak sempat melayan mereka makan kerana sakit kepala dan tidak sedap hati menyebabkan terus masuk ke dalam bilik untuk berehat malah tidak sedar mereka sudah bertolak ke Pulau Pinang.

“Malam sebelum kejadian, mereka semua kelihatan sangat seronok sebelum tidur kerana tidak sabar bangun awal untuk ke Pulau Pinang pagi semalam (kelmarin).

“Saya sempat menasihatkan mereka supaya berhati-hati menunggang motosikal kerana bimbang keselamatan arwah kerana dia tidak pernah berjalan jauh,” katanya ketika ditemui di rumah nenek mangsa di Kampung Pulau Timbul, dekat sini, semalam.

“Tidak sangka pula kerisauan itu seolah-olah memberi petanda bahawa saya akan kehilangan anak kesayangan buat selama-lamanya,” katanya ketika ditemui di rumah nenek mangsa di Kampung Pulau Timbul, dekat sini, semalam.

Norma berkata, arwah Mohd Zulfadhli yang dipanggil ‘Adik’ juga tidak sempat mendaftar diri dalam bidang Pengajian Maklumat di Kolej Komuniti, Bandar Darulaman, Jitra pada 28 Oktober ini sebagai pelajar baru.

Menurutnya, anaknya juga bercadang membuat persiapan selepas Aidiladha tetapi tidak sangka pula kemalangan berlaku dan hasratnya untuk menyambung pengajiannya dalam bidang Pengajian Maklumat tidak kesampaian.

Jenazah Mohd Zulfadhli dikebumikan di tanah perkuburan Islam Kampung Pulau Timbul, di sini, semalam manakala jenazah Mohd Nor Fitri dikebumikan di tanah perkuburan Islam Kampung Perik, Kuala Nerang.

Sementara itu, Ketua Bahagian Trafik dan Ketenteraman Awam Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda Deputi Superintendan Ahmad Kamil Ahmad berkata, siasatan awal mendapati motosikal dinaiki kedua-dua mangsa dipercayai bergesel dengan sebuah treler.

Menurutnya, berikutan itu motosikal mereka terperosok di bawah kenderaan berat itu dan kedua-dua mangsa terjatuh sebelum meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala serta seluruh badan.-Hmetro
0 Komentar untuk "Rupanya mayat anak"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info